מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מחוז מרכז

פודקאסט במרכז - מתנהגים חינוך

share
שתפו עמוד:
פודקאסט במרכז - מתנהגים חינוך

הפודקאסטים של מחוז מרכז מביאים לקהל המאזינים, ידע מקצועי יישומי, שמטרתו להקנות כלים ודרכים להתמודדות עם מצבים מאתגרים. ארגז כלים פדגוגי-התנהגותי עשיר היכול לשמש כמצפן של יציבות ובניית חוסן אישי.

הפודקאסטים נוצרו ביוזמת מחוז מרכז שבמשרד החינוך, מתוך אמונה שמלאכת החינוך נכון שתתקיים בסביבה המקדמת הוגנות ושוויון, ערבות הדדית ומנהיגות ערכית.

את סדרת הפודקאסטים מגיש ומנחה יוסי עין-דור – איש עיתונות, תקשורת וטלוויזיה.

מוזמנים להגביר את הווליום, ולהצטרף אלינו לחוויה.

Apple PodcastsSpotify

  • חיזוקים חיוביים להגברת הצלחת התלמידים ואנשי הצוות - רות דומב

    כל אחד ואחת מאיתנו זקוק בחייו למישהו שיאמין בו. זה נכון למורים, זה בוודאי נכון לתלמידות ותלמידים. זה נכון לתלמידים חזקים ועל אחת כמה וכמה לתלמידים יותר מתקשים. קל לחברה לתייג, לשים בצד ולפעמים לשכוח. הרבה יותר קשה לשמור כל הזמן על עין פקוחה, להרים, לעודד ולקדם.

    לא כולם זוכים ליחס שווה, לא כולם זקוקים לאותו יחס. החוכמה היא לדעת מתי, כמה ולמי לתת בזמן נתון, הן לתלמידים לצוות החינוכי.

  • דגשים להתמודדות עם אירועי קו אדום/אירועי אלימות חריגים - יפעת לם רצון

    סביבה חינוכית המקדמת התפתחות מיטבית ומוגנוּת ,כוללת רכיבים של טיפוח יחסי קרבה ואכפתיות, תחושת שייכות ולמידה רגשית-חברתית, לצד הגדרת גבולות ברורים, הבהרת נורמות התנהגות והבעת עמדה נחרצת כלפי התנהגויות אלימות והתנהגויות סיכון. אני עדים לעלייה המשמעותית בשנים האחרונות ממקרי אלימות והתנהגויות סיכון במוסדות החינוך השונים. אז איך מתמודדים עם אירועי קו אדום, מהו הקו האדום והאם הוא מתנייד על-פי הצורך או שהוא גבול שאותו לא עוברים, ומי בכלל אמור לנהל את האירוע?
  • דגשים ועקרונות למניעת התנהגויות לא נאותות - גלינה אברהם

    שישים ושמונה מרכזי תמיכה ישוביים או אזוריים, או בשמם המקוצר מתי"א, פועלים ברחבי הארץ. במרכזי התמיכה היישוביים פועלים ופועלות מנתחי ומנתחות התנהגות שמטרתם אחת: לעזור לצוותי ההוראה ומנהלי בתי הספר לתת מענה הולם וראוי לאותם תלמידים ותלמידות הזקוקים לסיוע, על מנת להביא אותם למימוש ומיצוי יכולותיהם וכישוריהם. כיום נעשים מאמצים להגברת המניעה של התנהגויות בלתי נאותות בבתי הספר. וכיצד ניתן להכשיר, לפתח ולהעצים צוות.
  • "בקשר לקשר" - רויטל ריבלין

    כשהורים נוטלים חלק בעשייה החינוכית של בית הספר זה עניין מבורך, כשהורים מנסים לקבוע מה ואיך תהיה העשייה החינוכית בבית הספר זה כבר פחות. זה ההבדל המהותי בין מעורבות הורים לבין התערבות הורים. איך מתמודדים עם קונפליקט? יש חשיבות רבה לחיבור וגיוס של כלל חברי הקהילה החינוכית, אנשי חינוך והורים, בשגרה ובוודאי בעת חירום. אבל החיים הם ברובם שיגרה ארוכה שנותנת אותותיה בכולנו. וכמו בכל סוג של קשר - זה עניין של תחזוקה.